James Blake – Overgrown: самотній рейнджер

891556_10151299091112126_1417300307_o

Головна музична сенсація останніх років Джеймс Блейк (James Blake) ніколи не соромився озвучити власну думку щодо модних музичних тенденцій. В той час, як провідні ді-джеї штурмують фестивалі світу за допомогою брудних бітів, а продюсери нашпиговують треки нікчемних поп-співачок дабстеповими вставками, цей молодий британець наважується йти кардинально іншим творчим шляхом. Після успіху декількох міні-платівок, записаних Блейком прямо в його кімнаті, талановитий музикант вистрілив дебютним альбомом “James Blake” – та завдяки футуристичному мінімалізму блискавично став улюбленцем меломанів. Не пасли задніх і критики, які одразу ж закидали новачка номінаціями на “BBC Sound of 2011″, “Mercury Prize” та “BRIT Awards”. Але сам містер Блейк поставився до подібних відзнак дуже іронічно та після першої хвилі успіху вирішив погратися новими для нього стилями, зокрема, нео-соулом та R&B.

Схоже, результати роботи Блейку сподобалися, адже вже за півроку електронник анонсував наступний диск. Меломани ще не встигли оговтатися від несподіваної заяви музиканта, як Джеймс вже відіграв декілька концертів, де пояснив фанатам, що не намагається пробитися до хіт-парадів, а музичні експерименти вважає необхідним для артиста пошуком нового звучання. Декілька днів тому в музичних магазинах нарешті з’явилася нова платівка “Overgrown”, яка остаточно довела: музика Блейка залишилася такою, як і раніше, хіба що набула спокійнішого та серйознішого відтінку. Ми отримали одинадцять різних, але неймовірно цілісних за звучанням композицій, які відкрили нам нового Джеймса – музиканта-сонграйтера.

Цілком можливо, що під час запису наступних студійників Джеймс Блейк продовжить рухатися від електроніки до нео-соулу. Принаймні, альбом “Overgrown” підтверджує цю ймовірність: платівка стала прекрасним міксом чистих хіп-хопових ритмів, романтичної лірики та звичного сумного звучання синтезаторів. Тут можна відшукати і балади (Retrograde, To the Last), і бойовики для танцполів (Voyeur), і, навіть, незвичні хіп-хоп-колаборації (Take a Fall For Me, Life Round Here). Здається, за останні три роки цей непомітний хлопчик-мурчик усвідомив свою внутрішню силу та наважився обрати для себе роль лялькаря, який віртуозно маніпулює свідомістю слухачів. І досягає цього Джеймс завдяки темі кохання, часу та космічному футуризму.

Вердикт: на сьогодні Джеймс Блейк є зіркою нового покоління поп-музикантів. Він жорстоко критикує колег, які вважають, що розуміються на дабстепі, та не боїться піратства, що заполонило інтернет. Здається, його не хвилює навіть реакція шанувальників – лише власна музика. Цей парубок вперто вірить, що може змінити музичний світ. «Яка різниця, що мої пісні та альбоми одразу після релізу з’являються на безкоштовних трекерах? Це повинно хвилювати лише керівництво мого лейблу. Мене неймовірно турбує лише те, що музична індустрія перетворюється на корабель, що потопає. Схоже, правила гри остаточно змінюються», – награно сумно каже Джеймс, непомітно посміаючись куточками губ. Ми поки не готові стверджувати, що саме Блейк спричинив таку революцію в музичній індустрії. Знаємо точно лише те, що цей талановитий парубок ще не раз нас здивує.

Загальна оцінка: 9 з 10
В плейлист: весь альбом

Прослухати новий альбом Джеймса Блейка ви можете тут

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>