Young Blood: великий та жахливий Джай Пол

jai-paul modified

Загадковий британець Джай Пол (Jaі Paul), який досі користувався популярністю лише серед затятих хіпстерів, несподівано став головним ньюсмейкером останніх днів. Випустивши перші треки ще в 2010 році, музикант зник з медіа-простору, а тиждень повернувся на головні сторінки всіх онлайнових музичних видань після презентації «дебютного» альбому. Це стало початком справжньої детективної історії, існування якої меломанам не вистачало, мабуть, ще з часів існування загадкового проекту iamwhoiam. Журналісти Inspired Music спробували зібрати по крихтам історію цього неймовірного хлопця та підготували для вас декілька переконливих причин зацікавитися персоною Джая Пола в новій рубриці про новачків “Young Blood”.


Причина перша: його дебютний трек спричинив вибух в інтернеті

Не відомо, хто створює галас щодо персони Джая Пола останніми днями. Тим не менш, як це найчастіше буває серед новачків, першу славу цей хлопець здобув чесно – в інтернеті. Після того, як в 2007 році музикант поділився своїм дебютним треком BTSTU на сервісі MySpace, сталося несподіване – тисячі меломанів одночасно почали ділитися посиланнями на аудіодоріжку, а найбільші радіостанції Британії одразу ж включили пісню до ротацій. Схоже, Джай Пол абсолютно не очікував подібного розвитку подій, бо, як пізніше пояснював, завантажив трек в інтернет лише для втіхи. «Звичайно, я полюбив композицію BTSTU, бо під час запису всі мої думки несподівано зібралися докупи. Але я навіть не думав, що моя творчість комусь сподобається, адже музика для мене тоді слугувала лише в якості хобі», – зізнавався в першому (та останньому) інтерв’ю Джай. Хто б сумнівався, що після подібного старту безповоротно вирішиться доля музиканта, а сам Джай виявиться втягненим до жорстокої імперії великого шоу-бізнесу.


Причина друга: ним зацікавився лейбл, що працює з іконами хіпстерів

Після успіху BTSTU Джая Пола почали атакувати боси найпопулярніших британських лейблів. Недовго думаючи, музикант вирішив долучитися до незалежної музичної корпорації “XL Recordings”. Цей лейбл вже давно просуває найталановитіших артистів світу, зокрема, Radiohead, The xx, M.I.A., The Prodigy та, навіть, Адель. Звичайно, договір з “XL Recordings” одразу ж приніс результати: оновлена версія пісні BTSTU почала активно транслюватися на “BBC Radio 1″, а семпли треку використали в своїх композиціях Дрейк та Бейонсе. Що ж до самого Джая, то невдовзі музикант увійшов до лонг-листу премії для новачків “BBC Sound of 2011″ та отримав підтримку багатьох критиків світу.


Причина третя: він не дає інтерв’ю та не з’являється на публіці

На диво багатьом, Джай Пол не поспішав спілкуватися з журналістами та загальмував дату презентації дебютного альбому. Другий трек виконавця Jasmine з’явився лише через два роки, в березні 2012-го. В очікуванні нової інформації про улюбленця меломани знову і знову перечитували єдине інтерв’ю Джая, де той розповідав, що не знає про існування iTunes та не цікавиться сучасними музичними трендами. «Мені подобається музика Майкла Джексона, The Beatles та Queen. Я не хочу бути одним з тих інді-хлопців, які кажуть, що висміюють шоу-бізнес, а насправді співають попсу», – цитує Пола видання “Clash”. І в це дійсно можна було повірити, адже окрім BTSTU, цей хлопець офіційно не випустив жодного синглу – навіть той варіант Jasmine, що існує в інтернеті, є лише демкою. Все мало вирішитися в 2013 році, коли орієнтовно мав вийти дебютний альбом Джая Пола. Не відомо, чи подібна тиша була спланованим піар-ходом, чи у героя нашого матеріалу дійсно купа тараканів в голові. Але тому ажіотажу, що стався декілька днів тому, може позаздрити будь-яка найвідоміша поп-зірка.


Причина четверта і головна: він блискучий брехун

Декілька тижнів тому на хвилях радіостанції “BBC Radio 1″ все частіше почав лунати трек Jasmine. Це могло свідчити лише про одне – вже скоро Джей Пол має випустити новий альбом. Припущення меломанів справдилися – 14 квітня на екаунті музиканта в Bandcamp з’явилися шістнадцять нових пісень, які можна було купити за символічну ціну. Через декілька годин після презентації блогери почали обурюватися, що якість композицій явно не дотягує до рівня композицій “XL Recordings”, а ще пізніше з’явилася інформація про те, що Джай Пол покинув лейбл через конфлікт з керівництвом. Надалі події відбувалися так. Вже 15 квітня музикант виступив з офіційною заявою про те, що нова платівка не є офіційною, а витік нібито стався через втрату ноутбуку. Що ж до представників лейблу, то вон зберігали мовчання. Сумніви меломанів у блискучому піар-ході музиканта остаточно розбили уважні блогери, які помітили, що операції, пов’язані з продажем альбому, були прив’язані до електроної пошти Джая Пола. Тобто всі кошти за «вкрадені» треки отримав саме він, а не грабіжники. Варто відзначити, що сторінку артиста на MySpace, де була опублікована електронка музиканта, на момент написання матеріалу вже видалили.


Вердикт: не дивлячись на брудні ігри з керівниками власного леблу, Джей Пол досі залишається блискучою надією британської музики. Касетне ретро-звучання, оздоблене соулом, фанком та приємним вокалом артиста досі є причиною ниття меломанів щодо офіційного релізу альбому. В будь-якому випадку з випуском (демо-)альбому цей загадковий хлопець став для багатьох меломанів відкриттям року, а деякі блогери взагалі відзначили, що творчість новачка ознаменувала закінчення епохи перепостмодернізму. Тим не менш, за час всього творчого шляху Джей Пол так і не спромігся випустити хоча б офіційний міні-альбом. А дарма: якщо на секунду уявити, що ми отримали шістнадцять хоч і нових, але все ж неофіційних версій пісень, то в майбутньому нам дійсно треба чекати щось велике та потужне від цього прекрасного маніпулятора.

Прослухати альбом Джая Пола ви можете тут

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>