Новий формат музики: 5 альбомів у вигляді мобільних додатків

apps

Із наближенням нового сезону в мережі з’являється все більше інформації про осінні музичні релізи. Чи не найголовнішим серед них ввижається альбом Леді Гага “Artpop”, що вийде на початку листопада та має зацікавити не лише фанатів співачки. Справа в мобільному епп-додатку, який з’явиться паралельно з платівкою та буде містити музичний плеєр, функцію обміну світлинами та навіть невеличку соціальну мережу, що отримає дивну назву «аура». В очікуванні чогось революційного Inspired Music розібрався в технологічних можливостях попередників альбому “Artpop”, які свого часу обіцяли спричинити революцію в музичному світі.


Björk – Biophilia

app3

Першим помітним альбомом, який вийшов у вигляді мобільного додатку, стала платівка “Biophilia” ісландської співачки Бйорк. Так, після завантаження програми меломани могли насолодитися своєрідними «космічніми» іграми: збиранням кристалів в тунелі, спостереженням за процесом зараження клітини вірусом та навіть розбиранням пісень на семпли. Сама Бйорк під час релізу “Biophilia” неодноразово наголошувала, що вирішила випустити додаток після роздумів про майбутнє «яблучної» техніки. «Мені здалося, що в цих девайсах прихований гігантський потенціал. Тому я взяла десять понять зі світу музики та десять явищ природи – та поєднала їх. У підсумку вийшов напівнавчальний проект, в якому злилися музика, природа та нові технології», – відзначила співачка. Хоча розробка проекту тривала три роки, а до роботи долучилася сила-силенна програмістів, через брак коштів Бйорк так і не змогла випустити аналогічний додаток для платформ Android та Windows Phone 8. Співачка навіть анонсувала благодійну ініціативу на сервісі Kickstarter, але через декілька днів закрила проект через мізерну активність шанувальників. Тим не менш, додаток “Biophilia” і без цього зміг отримати значний розголос серед інтернет-користувачів та навіть став основою деяких навчальних семінарів для дітей з синдромом дефіциту уваги або гіперактивністю.


The xx – Coexist

app1

Свого часу спробували поринути в майбутнє технологій і головні скиглії планети The xx, які паралельно з релізом альбому “Coexist” випустили однойменний додаток для операційних систем iOS та Android. Доторкнувшись до екрану девайсу, меломани могли «погратися» фірмовим Х-логотипом гурту, а також побачити якскраві візуалізації під час прослуховування пісень. Не дивлячись на те, що додаток отримав вільне розповсюдження, насолодитися його можливостями в повному обсязі могли лише ті користувачі, які завчасно придбали платівку “Coexist”. Відзначимо, подібна практика і є основною причиною критики подібних додатків: журналіст Forbes, Боббі Овсінскі, наголошує, що подібні програми в більшості випадків цікаві меломанам лише перші дні після завантаження, після чого, скоріше за все, видаляються з девайсів.


Calvin Harris – 18 Months

app2

Поекспериментував з цифровими можливостями і шотландський ді-джей Кельвін Гарріс, який випустив свою останню платівку “18 Months” у вигляді цікавого, хоча і доволі даремного з практичного боку додатку. Суть програми полягала в тому, що прослуховування альбому активувалося лише тоді, коли користувач девайсу танцює або хоча б трясе телефоном. Не дивлячись на справедливу критику зі сторони фанатів, які очікували чогось більшого, під час глибшого аналізу ідея Гарріса видається доволі цікавою. Як відомо, останніми роками музична індустрія переживає перехід до так званого «синглового» просування музики, коли меломани не купують весь альбом, а лише завантажують з iTunes знайомі треки. Саме це і ставить під сумнів майбутнє «дисків-додатків», які в майбутньому можуть виявитися нецікавими для користувачів смартфонів. Але, зважаючи на те, що з тринадцяти пісень альбому Кельвіна Гарріса “18 Months” десять стали синглами та отримали популярність у всьому світі, музикант спритно обійшов подібну загрозу.


Jay Z – Magna Carta… Holy Grail

app4

Але найчорнішу хмару автори мобільних додатків побачили зовсім нещодавно – під час випуску нового альбому “Magna Carta… Holy Grail” репера Jay Z. План випуску платівки видавався якщо не геніальним, то точно приреченим на успіх. Музикант заручився підтримкою корпорації Samsung, яка пообіцяла ексклюзивно та безкоштовно поширити його новий диск для мільйона своїх користувачів за три дні до офіційного релізу. Здавалося, користь від угоди мали б отримати всі. Компанія Samsung таким чином могла дати публічний ляпас своєму заклятому ворогу Apple, Jay Z збагачув свої статки на 20 мільонів «зелених», а диск “Magna Carta… Holy Grail” в одну секунду отримував “платиновий статус”. Тим не менш, не все сталося, як гадалося. Платівка витекла на «торренти» за декілька годин до релізу додатку та дискредитувала ексклюзив для користувачів Samsung. Підлили масла до вогню і керівники чартів, які відмовилися брати до уваги мільйон безкоштовних завантажень диску, бо це суперечило правилам хіт-парадів. Але найсмішнішим виявилося те, що найбільший зиск від продажів альбому на iTunes отримали саме боси Apple – в якості частки від продажів платівки на iTunes.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>